Hei! For et par dager siden ble jeg intervjuet av God Kveld Norge, for å snakke om Porto Brazil. Reportasjen ble sendt i går kveld, men for de som ikke fikk sett den og vil se den likevel, så kan dere se den HER.

portoDet er ikke en fryktelig lang reportasje, så alt kommer ikke så tydelig frem. Men i bunn og grunn, så bestilte jeg en bikini fra Porto Brazil 7.mai. På hjemmesiden deres STO det (finner det ikke nå lenger), at man skal få varen i løpet av 3-4 virkedager. Da det hadde gått litt over to uker prøvde jeg å kontakte de via hjemmesiden deres to ganger- uten noe som helst svar – før jeg sendte de en mail, hvor jeg heller ikke fikk noe svar. Nå er det ikke noen verdenskrise å vente på en bikini, men kontoen min var blitt trekt, jeg hadde prøvd å kontakte de, og det var ingen svar å få. Så da var jeg ganske frustrert, og prøvde å kontakte de på facebook. Etter en dag eller to ringte de til meg og forklarte situasjonen. Det var noe tull med leverandøren deres i Brasil, men de hadde kommet frem til at varene skulle sendes ut fra lageret i Norge den 16.juni. I tillegg fikk vi som hadde ventet en stund allerede 100 kr avslag på NESTE bestilling.

Jeg fikk så klart ikke bikinien den 16.juni, og heller ikke i juli. Det jeg derimot fikk, var en sort bikini fra Jenny Skavlan sin kolleksjon som «trøstegave», mens jeg ventet på den bikinien jeg faktisk hadde bestilt. I juli var den nye unnskyldningen at fotball-VM i Brasil skapte kaos i produksjonen, og at alt sto stille.  Det endte med at jeg fikk bikinien 9.august, to dager etter jeg hadde reist til Venezia.

Jeg synes så klart at det er bra kundeservice å få en bikini ekstra på kjøpet når leveransetiden ble så lang, men den bikinien veier ikke opp for at de IKKE svarer via hjemmesiden sin eller mail. De har også vært utrolig dårlig på å gi riktig informasjon, både med tanke på opprinnelig leveransetid og nye datoer de har kommet med.

brazil

Det som irriterer meg MEST med hele kjøpet, er verken kundeservicen eller leveransetiden; men at bildet av bikinien på hjemmesiden deres lyver veldig når det kommer til fargen på bikinien. Bikinien jeg fikk er mye mørkere enn den på bildet, noe som gjør at det blir en helt annen vare enn den jeg bestilte.

Til neste sesong håper jeg virkelig at de har fått ryddet opp i rotet sitt, for dette er utrolig uprofesjonelt for et firma som har drevet på i to år.